Topchef – episode II

Hvem husker ikke de tre topskarver, der blev fundet i Skagen Havn i august 2007?

Hvis ikke, så læs historien her.

Torsdag d. 16. februar 2012 er HAG og ABK på vej ned ad Vestkysten. Det er lunt og fugtigt – og der er fortsat mange hvide måger. Således fem hvidvingede (inkl. et par kum-typer) og to 2K gråmåger i Hanstholm. En adult vandrefalk sidder på Agger Tange, men meget regn betyder, at vi mest ser på fugle fra bilen. Efter at have krydset Limfjorden triller vi ned i Thyborøn Havn. Nær kajen ved isværket ligger en skarv. Det ligner en topskarv, tænker jeg. Vi siger ingenting, kigger bare på fuglen. Men efter ca. 30 sek. kan jeg ikke holde kæft længere og siger noget i retning af: Jeg tror sgu, det er en topskarv!!!

Vi kører lidt nærmere, og jeg hopper ud af bilen  i bedste fotodude stil – med kamera og uden kikkert. For nu skal den dokumenteres!!! Tager en del fotos. Der er dog lidt kaos efterfølgende, da bilnøglen på mystisk vis er forsvundet under panikken. Den kan dog heldigvis genfindes efter grundig eftersøgning under passagersædet!

Topskarv 2K, Thyborøn Havn, februar 2012. Klik på collage for stor størrelse

Jeg gætter på, fuglen er en 2K, da den har brune nuancer på brystet. Jeg ville forvente, at en 3K+ ville være mere sort.

2 Responses to “Topchef – episode II”


  1. 1 The fall and rise of the Kikhavn Dalmatian Pelican 16. februar 2012 kl. 22:55

    TopDollar, ABKlovn. Det er det, jeg siger: SUmedlemmer er nogen af dem, der laver flest hits i DK, og de finder ofte 2-5 SU’ere per år.

  2. 2 The fall and rise of the Kikhavn Dalmatian Pelican 17. februar 2012 kl. 00:41

Skriv et svar

*

*


