MEGA på kirkegården

I dag, tirsdag d. 10. maj 2016, blev der lavet stort på Assistens Kirkegård i København. Kl. 9.44 var jeg nået til NØ-delen, da jeg ser en lys plet i toppen af et højt nåletræ. Jeg tænker, jeg skal se en grå fluesnapper, men da jeg får kikkerten på, viser det sig at være en stenpikker!!! En hun. Jeg forsøgte uden held at tage foto af fuglen gennem kikkert med mobilen. Efter et minuts tid blev fuglen jaget væk af en kragefugl og kunne ikke genfindes.

Hermed et sjældent kirkegårdsfund af stenpikker. I DOFbasen er der blot én tidligere indtastning af stenpikker fra Assistens Kirkegård; fra 19/5 1973! Fra Vestre Kirkegård er der tre indtastninger af arten; 21/5 2014, 5/5 2015 og 20/5 2015. Fra Bispebjerg Kirkegård er der nul indtastninger.

Foruden stenpikkeren kunne der også bogføres broget flue (en han) samt en grå fluesnapper.

0 Responses to “MEGA på kirkegården”



  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

*

*


